Wednesday, August 13, 2008

Tagged

Maaflah lama tak update blog ni. Tup...tup ...dapat berita yg Suzi dah tag blog ini. Hmmm, apa kebendanya tag nie? Apa yg kena dibuat? ALmaklumlah, saya pun bukannya serius blogger. Lebih banyak membaca dari menulis. Tak pernah pun kena tag. Inilah pengalaman pertama.

Oh well...to get into the spirits of things, jom le kita mulakan.


RULES

The rules of the game get posted at the beginning. Each player answer the question about themselves. At the end of the post, the player then tags 5 people and posts their names. Then goes to their blogs and leaves them a comment. Letting them to know that they have been tagged. Let the person who tagged you know when you've posted your answer.
So now, on to the questions...


1) What were you doing 5 years ago?

Hmmm...5 years ago. Sedang mengandung anak yg ke-4. Awal 2003, saya mengalami keguguran, tapi Alhamdulillah, pertengahan 2003, saya mengandung lagi :)

Lama dah tak merasa pengalaman mengandung nie. Bila terkenang2, mmg rasa teringin nak dapat baby baru. Namun, belum di beri Allah. Doa2kan lah ye kawan2. Insya Allah, jika ada rezki, berkat doa kawan2. Umur pun dah makin meningkat. Mungkin ALlah belum nak beri, mungkin juga Allah nak beri kelapangan utk keluar 40 hari dulu agaknya. Kalau dah ada baby baru, tentu lah tak boleh kluar IPB. Insya Allah, saya azam kluar 40 hari tahun nie. Dalam perancangannya, selepas hari raya aidilfitri. Doakanlah ye.


2) What are 5 things on your to-do list for today?


Aktiviti hari ini termasuk ;
1. Sahur & solat subuh

2. Masak nasi goreng utk bekalan anak2 ke sekolah

3. Tidur balik ( Lepas anak2 & suami keluar rumah)

4. Pi Ofis

5. Buat pizza utk Sarah.

Malam nie adalah malam mesyarat markaz. Insya ALlah, suami akan pergi. Hajat di hati, nak kirimkan bekalan makanan pd anak yg berada di madrasah. Madrasah tu terletak tak berapa jauh dr markaz. Jadi, balik dr ofis nanti, plan nak masak pizza. Pizza nie dah 4-5 kali di cuba. Utk setiap percubaan, ada je yg tak puas hati. Susah betul nak buat. Rupanya, ada je tips/petua2 yg mesti diikuti...Atau pun mmg saja saya yg lembab sikit bab masak pizza nie...hehehe. Namun nampaknya, ada improvement utk setiap kali cubaan. Jadi, jangan putus asa...teruskan usaha. Lagipun budak2 suka dan kalau nak beli kat kedai, mahal sesangat. Harap2 yg buat ptg nie akan lebih baik dr yg lepas2. Insya ALlah.

3) What are 5 snacks you enjoy?

Ada ke makanan yg saya tak enjoy? Tengok lah badan sy nie dah jadi besar mana. Nak naik senang...tapi nak turun memang susah. Okay, apa 5 snacks yg saya suka;

1. Goreng pisang ( of course stail Johor...mesti pisang yg kecik2 dan rangup + mesti ada cili kicap! Susah nak dapat kat Perak nie.)
2. Cendawan goreng ( macam yg dijual kat Cameron Highlands. Sedap tuuu...tapi mahal)
3. Berbagai2 jenis kerepek & keropok
4. Berbagai jenis coklat
5. Berbagai2 jenis buah2an.

Antara semua2 yg diatas itu, satu je yg sihat. kalau boleh, mmg elakkan makan snacks atau kudapan2 nie, sebab, kalau dah mula, tak boleh berhenti. Sampailah habis satu pinggang/paket/balang. Ishhh...



4) What are five things you would do if you were a billionaire?

1. Habiskan bayar semua hutang piutang di keliling pinggang...ha leganya!
2. Keluar ke jalan Allah.
3. Pergi haji bersama keluarga
4. Infak harta ke jalan Allah
5. Bina madrasah gratis di kawasan perumahan yg berdekatan.

Ini angan-angan aje le...Siapele yg nak kasi duit berbilion2 kat kita nie ekkk..


5) What are five jobs you've had?

5 kerja yg saya pernah buat -

1. Student...sampai ke tua pun kena jadi student. Dah tak larat dah nak blaja. Buat research, assignment,project,portfolio,ambil test, exam dsb. Susah pulak tu. Udah le... Give up !

2. Jadi isteri :)

3. Jadi emak :O

4. Jadi lecturer :-}

5. Jadi daie...azam bagi sepenuh masa. Nak selamatkan iman yg halus...senipis lapisan debu di dada. Insya ALlah.


Now to tag..(kita tengok siapa yg kena....)

Saya nak ambil kesempatan nie utk tag member2 lama. Bila lah kita nak dpt peluang berjumpa ye? Takpelah, at least, kita dpt jumpa di alam cyber, dapatlah bertukar2 cerita. Tagging nie takde dateline kan ? So, memanadangkan korang2 semuanya sibuk2 belaka, do take ur time. Janganlah rasa berat pulak ekk...

Rita
Rafizah Abdul Rahman - Mana kau menghilang? kenapa blog kau dah cancel?
Oja
Ain - Jomlah start blogging. Aku tau kau baca blogs tapi kau tak nak tulis. Apa lagi...tulislah sikit. Please...pretty please :)

6 comments:

Suzi said...

salam...
tahniah dah siapkan tag tu hehehe...
nak keluar IPB...alhamdulliah semoga tercapai...
sarah duk madrasah kat k.ina ke?
dah berhenti kerja ke?
kenapa tak ambil 'award' tu...cepat dtg ambil...

Kamaruzaman Ibrahim said...

Salam Huda,

Ha..ha.. hang tagged aku eh :) OK no hal, nnt bebila lapang aku jawab la soklan-soklan hang tu yer.

Amacam pizza hang kali ni.. menjadi x? Sure sedap tuuuu.. ish, kecur la plak. Ahaks...

Siti Khuzaimah said...

Salam ummusarah...salam kunjungan balas...nk panggil apa yer? Bole panggil saya ct ajer...skrg duk kat Perak yer? Hubby saya pun orang perak, Ipoh.

A'aa saya duk kat Padbury, yg ada masjid org melayu tu tp skrg masjid tu ada mslh pentadbran sikit, da tak semeriah dulu. Bila lagi nk dtg sini??? Dulu belajar kat UWA ker?

UmmuSarah said...

Wa alaikummussalam semua,

Suzi,

Insya Allah, mmg azam nak kluar 40 hari. Semoga Allah pilih :)
Sarah blaja kat tmpt kak ina. Alhamdulillah, tak lah jauh sgt. Dpt le berjumpa klau pi taklim kat rmh kak ina tu. Segan le akak nak tampal award dr Suzi tu...hehehe..mcm tak layak je. Maklumlah, blog akak mn le kreatip...lembab update pulak tu!

Kman,

Bila2 hang free...AKu tak jadik buat pun pizza tu. Hmm, hangat2 taik ayam. Esok, aku mesti buat jgk. Bahan2 semua dah siap. Aku je yg malas.

Siti,

Panggil aje akak. Al-maklumlah, kita nie dah berumur. Anak pun dah masuk 13 tahun. Tua tu!
Akak duk dekat jgk dgn Ipoh. Suami siti duk kat area mn? Betul, dulu akak blaja kat UWA. mmg teringin nak pi Perth. Insya Allah. Ramai kwn2 kat sana :)

ain said...

salam da....

well...psl request nko nak aku start tulis2 sikit tu...nanti2 lah ye..bio aku naik jemu membaca, then baru le aku start menulis..lg pun aku ni bz ngan baby..anak yg lg 3 org tu..then nieces aku 2 org..kalah rafidah aziz tau...

Anonymous said...

salam huda...
aku ader nih...aku buat yg baru..nanti aku buatkan urlnya..hang boleh tgk atau tag ke tagged aku tuh....

ok jumpa lagi....